Webshop
Fotboll

Den 15 mars är det årsmöte
2023-01-29 19:41

Vi välkomnar medlemmar, spelare, ledare och föräldrar till Uniteds årsmöte 2023. På mötet får du information om året som varit, vad föreningen vill göra 2023 och så väljer medlemmarna nya ledamöter till styrelsen.

Det har varit ett turbulent år för United. Efter att föreningen inte kunnat redovisa ett ekonomiskt positivt bokslut i augusti så har A-laget flyttats ner till Elitettan. Föreningen får nu samla ihop sig och bygga ett delvis nytt United som är bättre anpassat till förutsättningarna. Samtidigt är målsättningen alltjämt att vara en elitförening med ett starkt fokus på vår ungdomsverksamhet och med ambitionen att vara en av Sveriges bästa utbildningsplatser för unga talanger.

Årsmöten är alltid viktiga men kanske extra viktigt i år. På årsmötet redovisas verksamheten och ekonomin för 2022. Vi berättar vad vi tänker om 2023 i form av verksamhetsplan och budget. Dessutom görs de viktiga valen av vilka som ska ingå i styrelsen.

Våra nya tränare Vaila Barsley och Daniel Wiklund kommer i anslutning till årsmötet att berätta om årets nya spelartrupp och vilka ambitionerna är.

Boka upp datumet redan nu. Du som Unitedvän är viktig.

Unitedhälsningar

Lina Bertilsson, ordförande

Eskilstuna Uniteds årsmöte 2023Onsdag den 15 mars, klockan 18.30Tunavallens VIP-lokal

Dagordning och material kommer att finnas i god tid innan mötet – såväl  i pappersform som digitalt på: https://eskilstunaunited.se/arsmote/

Nominera till Styrelsen

Har du förslag på personer som du tycker skulle vara lämpliga att jobba i styrelsen? Valberedningen vill gärna ha nomineringar från dig som medlem i Eskilstuna United.

Skicka dina förslag till valberedningen:

karl-anders.siljebrat@eskilstunaunited.se

Utbildningar via RF-SISU2022-09-07 15:53