Hej alla tjejer och föräldrar!
Här kommer samlad information inför Aroscupen som vi spelar i Västerås fredag till och med söndag, 16-18 juni.
Vi deltar med 3 lag i cupen. Vi spelar i klassen F12 7-7. Cupen som helhet är en superstor cup med över 600 deltagande lag!
Våra 3 lag har olika spelplatser. Se spelschema på https://www.aroscupen.se
https://www.procup.se/cup/cupstartgeneric900_skin02.php?ev=35723&lang=SVE
En sammanställning av spelschemat för våra tre lag ser ni här ovan på bilden, men tänk på att sena ändringar kan förekomma!
Matchtid är 2 X 20 min.
Gällande transporter, kontakta era lagkompisar som spelar i samma lag under cupen (blå/röd/gul) för att planera samåkning. Ett förslag är att en förälder kan skjutsa flera tjejer en av dagarna, och en annan förälder skjutsar samma tjejer en annan dag osv.
Hade även varit toppen om de föräldrar som skjutsar någon dag även stannar kvar och kan vara behjälpliga med skjuts under den dagen till/från lunch och middag på en skola i närheten.
Vi kommer äta våra måltider på antingen Bjurhovdaskolan (röd markering på kartan) eller Skiljeboskolan (blå markering på kartan). Kartbilder skickas i SMS-gruppen.
Måltider som vi har bokat och betalat för är:
Fredag: lunch och middag
Lördag: lunch
Söndag: -
Menyn ser ni här:
https://web1.storegate.com/share/lPpH1wq/file
Följande finns alltid att tillgå vid lunch/middag: hårt bröd, pålägg ost, margarin, ekologisk lättmjölk, kaffe, te och salladsbuffé.
Ingen maträtt innehåller fläskkött. ArosCupen har specialkost om lag har spelare som har allergier mot någon rätt i matsedeln.
VIKTIGT! Meddela ev matallergier utifrån presenterad meny så snart ni kan till er ledare i respektive lag!
Kostnad för cupen är 500 kr och ska swishas till F11 lagkonto så snart som möjligt men senast på söndag 11 juni. OBS! Märk betalningen AROSCUPEN och er tjejs namn.
OBS! betalning gäller inte för de familjer som sålde alla sina 7 Unitedhäften.
Samlingstid varje dag inför den första matchen är 40 minuter innan avspark på respektive spelplats. Samlingstid är sedan 30 min inför match 2 och 3 för dagen.
Eftersom vi är utspridda med våra 3 lag på olika spelplatser på de olika dagarna vore det jätteroligt om LAG BLÅ och LAG RÖD kunde ansluta till Hamre IP för att heja på vårt LAG GUL på lördag eftermiddag när United lag gul möter Älta IF svart kl 15.30. Det är såklart frivilligt men det är vår enda chans att vara tillsammans allihopa under dessa cupdagar!
Varje deltagare erhåller ett CUP-band (delas ut under fredagen). Deltagare har fria resor med stadsbussarna i Västerås under hela cupen.
Det arrangeras ett disco för alla cupdeltagare på lördag kväll kl 20-23 i Västerås Arena. Om några tjejer vill besöka discot så innebär det ett eget ansvar tillsammans med er föräldrar för planering, transport och deltagande. Vi ledare kommer inte vara där.
Tänk på att följande rekommenderas att packa med sig:
*kläder efter väder! Det är bra med ombytesskor, jacka, överdragskläder, extra ombyteskläder, extra strumpor
*paraply
*solkräm
*keps eller solhatt
*fotbollsskor och benskydd
*blått matchställ
*flera vattenflaskor
*mellanmål, frukt, mm så det räcker under hela dagen/kvällen
*badkläder och handduk om tillfälle ges för ett dopp under speldagarna
Lagindelningen ser ni här.
LAG GUL (Åsa och Jonas)
Alice W
Alma (Målvakt)
Alva
Ebba L
Havin
Isabella
Liv P-L
Maryam (Målvakt)
Svea
Tamana
Zuzanna (Målvakt) - deltar lördag+söndag
LAG RÖD (Cissi, Ninni och Sandra A)
Alina
Ebba A
Ellen
Emilia
Freja
Frida - deltar fredag+lördag
Idde
Julia
Liv L (Målvakt)
Mimmi - deltar lördag+söndag
Molly (Målvakt)
LAG BLÅ (Rikard och Redar)
Elena
Emma (Målvakt)
Fabiola (Målvakt)
Felicia
Kim
Leonor
Madicken
Nellie H-L
Nellie K
Olivia
Ottilia (Målvakt)
Vi tar gärna emot frivilliga extra insatser från förälder eller medföljande familj under cupdagarna, som en extra support om något behöver fixas/hämtas/hjälpas till med osv.
Vi har Rikard som har ena foten/benet i gips… (!!) och vi saknar Pelle som är bortrest. Det går bra att meddela på plats till lagets ledare för aktuell dag.
Cupen avslutas på söndagen (18/6) omkring lunchtid (efter spelad match) med samling i respektive lag för summering och medaljutdelning.
Vi ser fram emot en rolig, givande och spännande fotbollscup - vi är 33 deltagande tjejer och därtill ledare och medföljande familjer och publik!
Trevlig helg önskar vi tränare!