Webshop
Eskilstuna United Damfotbollförening

SÄKER SEGER FÖR UNITED
2022-02-22 13:52

På torsdagskvällen genomförde Eskilstuna United sista matchtestet innan Svenska Cupen drar igång.
Det resulterade i en säker seger med 3-0 (1-0) mot elitettalaget Gamla Upsala.
– Vi borde ha kunnat vinna med större marginal, säger tränaren Elena Sadiku

United hade bokat in den här träningsmatchen i tron att man skulle ha många spelare iväg på landslagsuppdrag just nu. Men då U23 och U19 fick sina planer ändrade blev det ett kanske lite överkvalificerat hemmalag som ställde upp på Tunavallen.

Ett mål noterades före pausen. Mia Jalkerud skickade in ett fint inlägg som Emma Engström kunde nicka in för 1-0.

– Jag tyckte inte vi gjorde det jättebra prestationsmässigt. Det blev en del slarv och felpassningar. Men vi kom i alla fall ut till andra halvleken och svarade för en bättre insats där, säger Elena Sadiku.

Dubbelt så många mål blev det också. 2-0 tillskrevs Mia Jalkerud och sedan kunde mittfältskrigaren Noor Eckhoff med ett vackert mål fastställa slutresultatet 3-0.

– Vi skapade en hel del chanser så det borde väl ha blivit fler mål. Tempot var dock ganska lågt men det här var ändå en möjlighet att träna på våra grejer, summerar Unitedtränaren.

Nu blir det fokus på träning närmaste veckan och söndag om tio dagar är det dags för cupspel. Först ut för United blir att ta sig an damallsvenska kollegan Piteå hemma. Övriga lag i gruppen är Mallbacken och Djurgården.

Utbildningar via RF-SISU2022-09-07 15:53
Rekarne Girls Cup 20222022-05-30 15:20